Σάββατο 30 Μαΐου 2009

Ο ΡΙΤΣΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ


Τρεις ερμηνευτές, τρεις διαφορετικές αναγνώσεις τριών δραματικών μονολόγων του Γιάννη Ρίτσου. Τους ζητήσαμε να συνομιλήσουν με την ποίηση του Ελληνα ποιητή. Ο Ακύλλας Καραζήσης εστιάζει στην πολιτική, τη φιλοσοφική και την ψυχαναλυτική διάσταση του ποιήματος «Οταν έρχεται ο ξένος», η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη εμπνέεται για μια de profundis εξομολόγηση με αφορμή τη «Φαίδρα» και η Ρούλα Πατεράκη στέκεται κριτικά απέναντι στη «Σονάτα του σεληνόφωτος».

ΑΚΥΛΛΑΣ ΚΑΡΑΖΗΣΗΣ
«Οταν έρχεται ο ξένος»
«Ηρθε Εκείνος, ακάλεστος, ξένος – τι ζητούσε; Εμείς δε θέλαμε να δούμε, ν’ ακούσουμε, να τον αναγνωρίσουμε».
Κατάσταση πένθους και ο ερχομός ενός αριστερού Μεσσία, φορέα μιας ιδεολογίας. Ο ξένος ως σωτήρας με πολιτικούς, αριστερούς όρους.

«Η στιγμή δεν ήταν πια ένα κλείσιμο μα το κέντρο της έκτασης μ’ άπειρη περιφέρεια… πίσω απ’ το χτες και το αύριο, πέρα από το χρόνο».

Η ιστορική προοπτική. Η αποκλεισμένη από την ιστορία, βυθισμένη στο πένθος κοινότητα και ο ξένος που δίνει επιτέλους την προοπτική. Η μεταφυσική της αριστερής ουτοπίας. Η κομμουνιστική κοινωνία ως μεταφυσικός παράδεισος.
«Και τα παιδιά που υπήρξαμε, έλεγε, τα υπάρχουμε, απαλλαγμένα απ’ τη στενότητα των πρώτων μας χρόνων… απ’ των μεγάλων την παρεξήγηση».

Επιρροές από την ψυχανάλυση. Ο ξένος γυρίζει τον κόσμο πίσω στη μαγεία της παιδικής ηλικίας, ειδικά στις ανέμελες στιγμές στη φύση. Εδώ ο ουτοπικός κοινωνικός παράδεισος είναι συναφής με την παιδική ηλικία.

«Ποτέ δεν έχει περάσει η ώρα αυτού που θυμόμαστε. Τα φραγκόσυκα δεν έχουν μόνο σχήμα και γεύση – συγκεντρώνουν έναν κόσμο σπόρους και νοήματα».

Από τη στιγμή που ενεργοποιείται η μνήμη, γίνεται παρόν. Τα φραγκόσυκα είναι ένα παράδειγμα από τη φύση, που δεν είναι μόνο σχήμα και γεύση. Σύμφωνα με τον Χάιντεγκερ, κάθε ον είναι η συνεχής αναζήτηση του είναι.
«Ολα δικά μας, πιο δικά μας με τη μνήμη μας, έλεγε ο Ξένος, πιο ευτυχισμένα».

Η ανασύσταση του κόσμου μέσα από τη μνήμη και τις εμπειρίες είναι η απόλυτη θεραπεία, σύμφωνα με την ψυχανάλυση. Είναι η σύσταση της ατομικής μας ταυτότητας.

«Οι γυναίκες μεγάλες, μυστικές, μονάχες, σχεδόν αυθύπαρκτες κι αυτάρκεις… δεν γνωρίζουμε την πεισμωμένη ελευθερία της σιωπής τους όταν αρνούνται να οργιστούν».

Δεν συμφωνώ με αυτή την εξιδανίκευση της γυναικείας σκλαβιάς, τη λογική «οι γυναίκες είναι αγίες επειδή υποτάσσονται». Πίσω από την ποιητικότητα των στίχων κρύβεται η δεινή θέση των γυναικών της εποχής του. Γιατί ο σκλάβος, όσο ωραιοποιημένη και να παρουσιάσεις την κατάστασή του, παραμένει σκλάβος. Είναι μια χριστιανική εικόνα για τις γυναίκες που με κάνει να αγανακτώ. Είναι επίσης και η παραδοσιακή, συντηρητική αντιμετώπιση της Αριστεράς προς τη γυναίκα.
«Οι άντρες όταν νιώθουν το φόβο… αρπάζουν τις γυναίκες όπως αρπάζουν τα κλαδιά ή τις ρίζες ενός δέντρου πάνω από τον γκρεμό».

Η ομοφυλόφιλη οπτική για την ερωτική συνεύρεση αρσενικού θηλυκού.
«Ολα δικά μας, είπε ο Ξένος. Ολα του κόσμου τούτου και τους νεκρούς μας τους κουβαλάμε μέσα μας χωρίς ο χώρος να στενεύει, χωρίς να βαραίνουμε».

Τίποτα στη γη δεν χάνεται. Τα πάντα ζουν μέσα στη μνήμη μας και την ψυχή μας. Πεθαίνει κάποιος μόνο όταν δεν υπάρχει ιστορική μνήμη.

ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ «Φαίδρα»
«Το αισθάνομαι: δεν επαρκώ στον εαυτό μου». Κι εγώ αισθάνομαι συνεχώς αυτή την ανεπάρκεια σε επίπεδο προσωπικό, επαγγελματικό, καθημερινό. Είναι η πιο συχνή αίσθηση. Νιώθω ότι τα εφόδιά μου δεν είναι πάντα επαρκή. Γι’ αυτό και είμαι τόσο αυστηρή με τον εαυτό μου και δεν επαναπαύομαι με κάτι κεκτημένο. Ακόμα και οι καλές κριτικές με προβληματίζουν. Ψάχνομαι μέχρι την τελευταία μέρα των παραστάσεων να βρω να προσθέσω αυτό το κάτι, το παραπάνω. Από την εφηβεία μου λοιπόν ακόμη, αυτή η αίσθηση της προσωπικής ανεπάρκειας με οδήγησε να γίνω ηθοποιός καθώς πάνω στη σκηνή γίνεσαι ένα άλλο πρόσωπο, πιο γοητευτικό.

«…να μετράω, να ελέγχω με τα δικά σας μέτρα τις κινήσεις μου».
Να υπηρετώ τη δημόσια εικόνα μου με την έννοια κάποιων κοινωνικών συμβάσεων καθώς παντού ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπάρχει γύρω ένας φωτογράφος ή ένας δημοσιογράφος κίτρινου εντύπου που θα σχολιάσει τη συμπεριφορά μου. Φυσικά, δεν κρύβω σαν τη Φαίδρα ένα ένοχο πάθος αλλά δεν μου αρέσει να δημοσιοποιείται η προσωπική μου ζωή.
«Τα πιο όμορφα πράγματα τα λέμε συνήθως για να αποφύγουμε να πούμε μιαν αλήθεια». Ισως γιατί λέγοντας μια αλήθεια, φοβόμαστε τις συνέπειες, τις επιπτώσεις όπως να πληγώσουμε τον άλλον ή να προδώσουμε τον εαυτό μας. Αρα, αναγκαζόμαστε συχνά να ωραιοποιήσουμε τα πράγματα, να αοριστολογήσουμε όμορφα.

«Δεν ξέρω πια πού να μείνω, έτσι πολιορκημένη απ’ τους ίσκιους μου, πιο φανερή τώρα». Υπάρχει γνώση στη Φαίδρα λόγω ηλικίας, λόγω εμπειριών. Εχει βιώσει τη φθορά, την παρακμή. Είναι μια γυναίκα που έχει περάσει την πρώτη της νεότητα. Αν θες, ηλικιακά είμαι κοντά της. Την καταλαβαίνω. Την έχω συναντήσει στη γνώση της φθοράς, στην έλξη της προς την ομορφιά της νεότητας, στο πάθος της, στην παραφορά της. Ομως, ενώ στη Φαίδρα η επιθυμία της γι’ αυτόν τον νέο, τον πρόγονό της, είναι ταμπού και απαγορευμένη, σε μένα δεν έχει συμβεί αυτό. Αυτό που επιθυμώ συνήθως μου χαρίζεται, μου προσφέρεται, μπορώ να το έχω.

«Μόλις ξυπνήσουμε η πρώτη κίνησή μας, πριν ακόμα πλυθούμε, … ν’ απλώσουμε το χέρι να πάρουμε από το κομοδίνο το στεγνό μας προσωπείο να το εφαρμόσουμε σαν ένοχοι στο πρόσωπό μας… κι από πάνω να ‘χεις το φόβο μήπως ξεκολλήσει ολόκληρο το προσωπείο… μη και φανεί ολόγυμνη η άγριά σου πείνα, η αστείρευτη πείνα».
Ολη αυτή η καταπίεση του κοινωνικού καθωσπρεπισμού, η ενοχή, η αποσιωπημένη αλήθεια του αισθησιασμού που δεν αφήνει κανένα προσωπείο να εφαρμόσει καλά σε οποιοδήποτε πρόσωπο. Γιατί λίγο πολύ, όλοι φοράμε ένα κάποιο προσωπείο καθώς δεν μας επιτρέπεται ή δε μας επιτρέπουμε να είμαστε πάντα ο εαυτός μας.

«Τίποτα δεν πιστεύω. Δεν καταλαβαίνω τίποτα. Καθένας μας μόνος, καθένας προγραμμένος».
Σε αυτόν τον κόσμο πορευόμαστε προγραμμένοι σαν πρόβατα προς σφαγή. Αν είμαστε τυχεροί στο ενδιάμεσο διάστημα θα βιώσουμε την αγάπη, τη συντροφικότητα, τον έρωτα.

«Μην τάχα προορισμός της γυναίκας είναι η γέννηση; Ή μήπως προορισμός της αθέλητος ο έρωτας;».
Προσωπικά, καθώς δεν έχω βιώσει τη μητρότητα από επιλογή, δεν θεωρώ ότι απαραίτητα η ολοκλήρωση για όλες τις γυναίκες έρχεται μέσα από τη μητρότητα. Δεν αισθάνθηκα ότι προορισμός μου σε αυτή τη ζωή ήταν να γίνω μητέρα. Με ενδιέφερε πάντα ο έρωτας. Αυτός ο στίχος λοιπόν του Ρίτσου με καλύπτει απόλυτα. Είμαι εγώ. Οταν τον εκφέρω, είμαι η Φαίδρα.

ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ
«Η σονάτα του σεληνόφωτος»
«Αφησέ με να ‘ρθω μαζί σου».
Υποκριτική επιθυμία, πολύ μακριά από την αλήθεια. Ισως κανείς δεν θέλει να πάει με τον άλλο. Παρ’ όλα αυτά, αυτό ξεστομίζει. Ενα ψέμα προς τον εαυτό του και τον άλλον.

«Οταν έχει φεγγάρι μεγαλώνουν οι σκιές μέσα στο σπίτι… τούτο το σπίτι δε με σηκώνει πια».
Πάλι το ίδιο ψέμα. Πιθανόν πρόκειται για ένα υπέροχο σπίτι, στην Κηφισιά ή την Εκάλη. Ωραίες ξεθωριασμένες τοιχογραφίες, σκόνη, πορτρέτα νεκρών, πιάνο Στάνγουικ. Μονόλογοι υπό το σεληνόφως αυξάνουν τις ψευδαισθήσεις.
«Η πολιτεία τσιμεντένια κι αέρινη… τόσο αδιάφορη κι άυλη τόσο θετική σαν μεταφυσική».
Εξαιρετικοί χαρακτηρισμοί για μια πόλη. Μου φέρνουν στο νου τη Νέα Υόρκη. Είναι μια Αθήνα – Νέα Υόρκη. Μια φασματική, ανύπαρκτη πολιτεία.

«Δεν έχει σημασία αν φεύγεις ή αν γυρίζεις κι ούτε έχει σημασία που ασπρίσαν τα μαλλιά μου, δεν είναι τούτο η λύπη μου – η λύπη μου είναι που δεν ασπρίζει κι η καρδιά μου».
Νότα παραλογισμού. Ενα παιχνίδι λέξεων.

«Πάντα μου είχα μανία με τα μαντίλια, όχι για να κρατήσω τίποτα δεμένο».
Ευγενικά χέρια, ευγενική συγκυρία, 19ος αιώνας, ρομαντισμός και μια μικρή φροϊδική υστερία.
«Καμιά φορά, θαυμάζοντας, ξεχνάς, ό,τι θαυμάζεις, σου φτάνει ο θαυμασμός σου».
Εξαίσιος νάρκισσος υπό το σεληνόφως. Κλειστό σύστημα θαυμασμού.
«Κι αν κάνεις να κοιτάξεις σ’ αυτόν ή στον άλλον καθρέφτη, πίσω απ’ τη σκόνη και τις ραγισματιές, διακρίνεις πιο θαμπό και πιο τεμαχισμένο το πρόσωπό σου».

Οι αναγκαίες ρωγμές για να μη χάσουμε τελείως την αυτοεκτίμησή μας.
«Ανακαλύπτω εκεί, στο βάθος του πνιγμού, κοράλλια και μαργαριτάρια και θησαυρούς ναυαγισμένων πλοίων, απρόοπτες συναντήσεις, και χθεσινά και σημερινά και μελλούμενα, μια επαλήθευση σχεδόν αιωνιότητας».
Κομπολόι εύηχων λέξεων. Αισθητικές εμμονές.
«Μην κοιτάς εμένα, εμένα η θέση μου είναι το ταλάντευμα – ο εξαίσιος ίλιγγος».
Φιλοδοξία μπροστά στον κίνδυνο.

INFO
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ: 1-5/6, Πειραιώς 260, Χώρος Η. Πληροφορίες & κρατήσεις εισιτηρίων: Πανεπιστημίου 39, τηλ. 210 3272000, ή στο site www.greekfestival.gr. Τιμές εισιτηρίων: €20 (για τον 1 μονόλογο), €35 (για τους 2 μονολόγους), €50 (για τους 3 μονολόγους), €10 φοιτητικό (ισχύει μόνο για 1 μονόλογο).

ΜΠΛΑΤΣΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ET AGENDA

Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Η οικονομική κρίση πλήττει και το βιβλίο. Η ελληνική βιβλιοπαραγωγή ήταν μειωμένη το 2008 κατά 4,8% συγκριτικά με το 2007 και συνολικά εκδόθηκαν 9.579 νέοι τίτλοι.
Τα μη λογοτεχνικά βιβλία (θεωρητικές και θετικές επιστήμες, σχολικά βοηθήματα, βιβλία τέχνης) καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με 57%, ενώ ακολουθούν τα παιδικά βιβλία (21,5%) και η λογοτεχνία (21,5%).
Σχετικά με τις μεταφράσεις πιο δημοφιλής αναδείχτηκε για άλλη μια φορά η αγγλική γλώσσα με 51,6% και ακολουθούν τα γαλλικά (11,5%), τα ιταλικά (6,7%), τα γερμανικά (4,9%), τα ισπανικά (4,3%) και τα αρχαία ελληνικά (3%). Τα οριστικά στοιχεία για τη βιβλιοπαραγωγή το 2008 θα ανακοινωθούν τον Οκτώβριο από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, μια πρόγευση ωστόσο έδωσαν τα μέλη του με αφορμή την 6η Διεθνή Εκθεση Βιβλίου που εγκαινιάζεται την Πέμπτη και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή στους χώρους της Helexpo στη Θεσσαλονίκη. AΠΟ: librofan

Κυριακή 24 Μαΐου 2009

E-BOOKS



E-book είναι το περιεχόμενο μιας λογοτεχνικής έκδοσης σε ψηφιακή μορφή κυρίως pdf, το οποίο διαβάζεται μέσω μιας ηλεκτρονικής συσκευής που διαθέτει οθόνη υγρών κρυστάλλων (LCD). Όπως το ΜΡ3 αντικαθιστά τους δίσκους βινυλίου, τις μαγνητικές κασέτες ή τα CDs, έτσι και τα e-books αντικαθιστούν τα βιβλία ως «αντικείμενα» με κειμενικό περιεχόμενο. Πως ξεκίνησαν όμως; Το 1971 ο Μάικλ Χαρτ ξεκίνησε το Gutenberg Project, ένα «σχέδιο» που αφορούσε τη συλλογή και ψηφιοποίηση τίτλων βιβλίων και κειμένων. Κάπως έτσι δημιoυργήθηκε η πρώτη ψηφιακή βιβλιοθήκη, που αποτέλεσε τη γέννηση των e-books και αριθμεί σήμερα 28 διαφορετικούς τίτλους Από το 1985 έως το 1992 ο Μπομπ Στάιν, μέσω της Voyager Company που είχε ιδρύσει, κυκλοφορούσε βιβλία σε μορφή CD-ROMs. Το 1995, το Amazon (ιντερνετική εμπορική πύλη) άρχισε να πουλά (κανονικά, όχι e-books) βιβλία μέσα από το site του, ενώ το 1998 εμφανίστηκαν τα πρώτα e-books που μπορούσαν να διαβαστούν μέσω των συσκευών Rocket ebook και Softbook. Το 2000 ο Στίβεν Κινγκ κυκλοφόρησε το βιβλίο του «Riding Bullet» μόνο σε ψηφιακή μορφή. Από το 2002 και μετά διάφοροι εκδοτικοί οίκοι αποφάσισαν ότι θα είναι σκόπιμο και επικερδές να πωλούν τα βιβλία τους σε ψηφιακή μορφή. Το 2006 n Sony έβγαλε στην αγορά το SonyReader, ενώ την επόμενη χρονιά (2007) η Amazon απάντησε με το Kindle. Τα τελευταία δύο χρόνια (2008 και 2009) διάφορες εταιρείες κυκλοφόρησαν και συνεχίζουν να κυκλοφορούν συσκευές για τα e-books σε διάφορες τιμές, οι οποίες περιέχουν από 10 έως 20 βιβλία στη μνήμη τους.
Ένα e-book είναι συνήθως ένα ολοκληρωμένο έργο, οποιουδήποτε θέματος, από τη λογοτεχνία ως τις επιστήμες, από ένα τεχνικό εγχειρίδιο έως ένα μυθιστόρημα ή μία ποιητική συλλογή. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι ότι επιχειρεί να δώσει στο χρήστη την ίδια αίσθηση με αυτή που αποκομίζει από την ανάγνωση ενός "παραδοσιακού" βιβλίου, καθώς και τις ίδιες βασικές "δυνατότητες" που αυτό παρέχει, σημαντικά όμως ενισχυμένες από τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Έτσι, ένα e-book είναι χωρισμένο σε κεφάλαια, το διαβάζουμε σελίδα - σελίδα, μπορούμε να υπογραμμίσουμε όσα μας ενδιαφέρουν ή να κρατήσουμε σημειώσεις σε οποιοδήποτε σημείο του, να εισαγάγουμε έναν σελιδοδείκτη για να θυμόμαστε πού έχουμε μείνει ή να τονίσουμε κάποιο σημαντικό σημείο και πολλά άλλα.
Φυσικά, τα e-books μάς δίνουν δυνατότητες άγνωστες στα έντυπα βιβλία (καλούμενα πλέον και "p-books"). Μπορούμε να εκτελέσουμε αναζητήσεις στο κείμενο για να βρούμε κάποια φράση ή λέξη, να αλλάξουμε το μέγεθος ή τον τύπο των γραμμάτων ή να αναζητήσουμε την ερμηνεία μίας λέξης στο ενσωματωμένο λεξικό που συνοδεύει πολλές από τις συσκευές ή το λογισμικό που χρησιμοποιείται. Σε πολλές περιπτώσεις, εφόσον ο εκδότης το έχει επιτρέψει, μπορούμε να μεταφέρουμε αυτούσια τμήματα του κειμένου σε άλλες εφαρμογές (εφόσον διαβάζουμε σε υπολογιστή ή PDA) ή να εκτυπώσουμε ό,τι μας ενδιαφέρει. Μία φορητή συσκευή μπορεί να αποθηκεύσει από 10 έως 100 διαφορετικά e-books, ένας αριθμός που πρακτικά γίνεται απεριόριστος αν δουλεύουμε σε κάποιον υπολογιστή. Η βιβλιοθήκη μας μπορεί να ανανεώνεται πολύ εύκολα και απλά, ενώ καθόμαστε στο γραφείο μας, καθώς μπορούμε να αγοράσουμε ένα βιβλίο μέσα σε λίγα λεπτά και να το μεταφέρουμε άμεσα μέσω του Internet, το οποίο παράλληλα βρίθει δωρεάν βιβλίων στα οποία μπορούμε να έχουμε πρόσβαση. Βέβαια, ένα e-book μπορεί να περιέχει γραφικά αλλά και να είναι εμπλουτισμένο με ήχο, βίντεο ή Internet links, ενώ όπως συμβαίνει σε κάθε εφαρμογή hypertext και στον World Wide Web, μας δίνεται η δυνατότητα να προσπελάζουμε την πληροφορία με μη σειριακό τρόπο, ακολουθώντας τα links, κάτι αναντικατάστατο προκειμένου για υλικό αναφοράς.
Πλεονεκτήματα των ψηφιακών βιβλίων:
• Σήμερα κυκλοφορούν στο εμπόριο πάρα πολλές συσκευές οι οποίες λειτουργούν αποκλειστικά ως "αναγνώστες" e-books, επιτρέποντάς μας να αποθηκεύουμε και να διαβάζουμε βιβλία. Μια συσκευή ανάγνωσης ψηφιακών βιβλίων έχει το βάρος ενός και μόνο βιβλίου, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να περιέχει χιλιάδες βιβλία.
• Ο αναγνώστης μπορεί να επιλέξει το μέγεθος των γραμμάτων και τη γραμματοσειρά του κειμένου.
• Το βιβλίο ανοίγει αυτόματα στη σελίδα όπου το αφήνει κάθε φορά ο αναγνώστης.
• Τα ψηφιακά βιβλία θα πωλούνται σε μικρότερη τιμή από τα αντίστοιχα έντυπα.
• Αν και το αρχικό κόστος της συσκευής ανάγνωσης είναι αυξημένο, τα ψηφιακά βιβλία θα πωλούνται σε μικρότερη τιμή από τα αντίστοιχα έντυπα.
Εξίσου ποικίλες και ευέλικτες είναι οι δυνατότητες που μας δίνουν οι υπολογιστές, για τους οποίους κυκλοφορεί σήμερα μία ποικιλία λογισμικού, ειδικά σχεδιασμένου για την ανάγνωση και διαχείριση ηλεκτρονικών βιβλίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και οι σχετικές τεχνολογίες και τα πρότυπα βρίσκονται σε μία διαρκή διαδικασία εξέλιξης, οι λύσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα είναι ώριμες και βρίσκουν ευρεία εφαρμογή. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι τεχνολογίες DRM (Digital Rights Management), μέσω των οποίων τα σύγχρονα e-books είναι προστατευμένα από την πειρατεία και εξασφαλίζουν τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, επιτρέποντας μόνο τη χρήση την οποία ο εκδότης έχει ορίσει και ο αγοραστής έχει πληρώσει.
Φυσικά ο σκοπός των εκδοτικών οίκων δεν είναι ιερός. Να τρέφουν δηλαδή το μυαλό του βιβλιοφάγου κοινού με διάφορες εκδόσεις χωρίς να εισπράττουν το αντίτιμο. Βλέποντας τις τεχνολογικές εξελίξεις πάνω στο θέμα έβαλαν στα ράφια των βιβλιοπωλείων τις ανάλογες συσκευές, προσφέροντας μάλιστα δωρεάν παλιότερα βιβλία, με τη σύμφωνη γνώμη των συγγραφέων τους, και παράλληλα έκαναν ανοίγματα στο internet για να υπάρχει πρόσβαση από τα smart phones. Στην Ελλάδα, οι Εκδόσεις Καστανιώτη προσφέρουν το BeBook κοντά στα €300 (με ενσωματω- μένους» επτά τίτλους βιβλίων)
• Έρως μετ’ εμποδίων, της Ντόρας Γιαννακοπούλου
• Νέρων - Εγώ ένας θεός, του Στέφανου Δάνδολου
• Εργαζόμενο αγόρι, της Λένας Διβάνη
• Το Μπουντουάρ του Ναδίρ, της Ιωάννας Μπουραζοπούλου
• Οι Εννέα Καίσαρες, του Βασίλη Παπαθεοδώρου
• Οδός Θησέως, του Αλέξη Σταμάτη
• Έρως, Θέρος, Πόλεμος, της Ευγενίας Φακίνου
• Ψυχ, του Λένου Χρηστίδη
Τα βιβλία θα διατίθενται και μέσω της ιστοσελίδας των Εκδόσεων Καστανιώτη σε δύο διαφορετικούς τύπους ψηφιακών αρχείων στη μορφή .epub και mobipocket, δίνοντας τη δυνατότητα ανάγνωσής τους από την πλειονότητα των e-book reader ή άλλων φορητών συσκευών που παρέχουν την δυνατότητα ανάγνωσης ψηφιακών βιβλίων μέσω εξειδικευμένου λογισμικού, όπως το Mobipocket Reader ή το Stanza, για κινητά τύπου smart phone, iPod Touch και iPhone. Τις «Εκδόσεις Καστανιώτη» ακολουθούν κατά πόδας και οι υπόλοιποι της πιάτσας. Στο εξωτερικό, το πράγμα έχει προχωρήσει πολύ (π.χ στην Ολλανδία και στο Βέλγιο υπολογίζουν ότι σε δέκα χρόνια οι μισοί «βιβλιοφάγοι» θα έχουν συσκευή e-reader). Βέβαια, είναι και θέμα μόδας. Ενδεχομένως να διαβάζεις δύο βιβλία το χρόνο, αλλά να έχεις e-reader επειδή έχει ο γείτονας ή ο συνάδελφος. Συγκρίνεται όμως η αίσθηση του «παραδοσιακού» και «χειροπιαστού» βιβλίου με ένα e-book που διαβάζεται μέσω μιας «ξεκούραστης» e-ink οθόνης; Τι θα κάνουν οι «φετιχιστές» των βιβλίων; Όπως συνηθίσει κανείς. Είναι αλήθεια ότι τα e-books είναι οικολογικής λογικής, καθώς το χαρτί προκύπτει από χιλιάδες τόνους ξυλείας, αλλά και ένας λόγος να χάσουν κάποιοι τη δουλειά τους (τυπογράφοι, βιβλιοδέτες, γραφίστες, βιβλιοπώλες, διανομείς κ.ά). Πάντως, οι συγγραφείς και οι βιβλιοκριτικοί θα είναι οι μόνοι που δεν θα πεινάσουν στο χώρο. Από τη στιγμή όμως που δεν υπάρχουν τόσοι «μεσάζοντες» για να φτάσει στα χέρια μας ένα e-book, είναι άδικο να το πληρώσω όσο ένα «φρέσκο φρούτο» ΑΠΟ: librofan

Κυριακή 17 Μαΐου 2009

ΑΠΟΝΟΜΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2008

Το βράδυ της Κυριακής, 15 Μαρτίου 2009, απονεμήθηκαν τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας για το 2008. Η τελετή έγινε στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός", στην πλατεία Καρύτση, απ’ όπου ξεκίνησε ο θεσμός των κρατικών λογοτεχνικών βραβείων πριν από πενήντα χρόνια.
Το μεγάλο βραβείο λογοτεχνίας, απονεμήθηκε στον Κώστα Γεωργουσόπουλο για το σύνολο του έργου του.
Δόθηκε επίσης βραβείο περιοδικού εξ ημισείας στα περιοδικά «Νέα Εστία» και «Λέξη». Τα υπόλοιπα βραβεία και οι βραβευθέντες είναι:
* Βραβείο ποίησης στη Δήμητρα Χριστοδούλου για το έργο της «Λιμός» (εκδ. Νεφέλη)
* Βραβείο διηγήματος στην Ευγενία Φακίνου για τις «Φιλοδοξίες κήπου» (εκδ. Καστανιώτης) * Bραβείο μυθιστορήματος στο Γιώργο Λεονάρδο για το βιβλίο του «Ο τελευταίος Παλαιολόγος» (εκδ. Λιβάνη)
* Bραβείο δοκιμίου-κριτικής στο Βαγγέλη Αθανασόπουλο για «Το ποιητικό τοπίο του 19ου και 20ού αιώνα» (εκδ. Καστανιώτης)
* Bραβείο χρονικού-μαρτυρίας στο Βασίλη Τζανακάρη για τη «Δακρυσμένη Μικρασία 1919-1922:Τα χρόνια που συντάραξαν την Ελλάδα» (εκδ. Μεταίχμιο)
* Bραβείο μετάφρασης για έργο ελληνικής λογοτεχνίας σε ξένη γλώσσα στον Ντέιβιντ Κόνολι για τη μετάφραση της ποιητικής ανθολόγησης από το ποιητικό έργο του Ν. Εγγονόπουλου με τίτλο «Ωραίος σαν Έλληνας», (εκδ. Ύψιλον).
* Βραβείο μετάφρασης για έργο ξένης λογοτεχνίας στην ελληνική γλώσσα στη Μαρία Παπαδήμα για «Το βιβλίο της ανησυχίας» του Μπερνάρντο Σοάρες (Φερνάντο Πεσσόα), (εκδ. Εξάντας.
* Βραβείο παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου στην Λίτσα Ψαραύτη για το βιβλίο της «Η σπηλιά της γοργόνας» (εκδ. Πατάκη) και στο Βασίλη Παπαθεοδώρου για το βιβλίο του «Χνώτα στο τζάμι» (εκδ. Κέδρος).
* Βραβείο εικονογράφησης παιδικού βιβλίου στη Μαρία Μπαχά για το βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη «Όταν η πασχαλίτσα συνάντησε Ελέφαντα» (εκδ. Λιβάνη) και στη Ζωή Κιτοπούλου για το βιβλίο της Αυγής Παπάκου «Μια φορά και έναν καιρό».
* Βραβείο βιβλίου γνώσεων για παιδιά στη Σοφία Γιαλουράκη για «Τα πορτρέτα του Φαγιούμ και η μυστηριώδης μις Τζούλια» (εκδ. Ερευνητές) και στη Νένα Κοκκινάκη για το βιβλίο «Πηλελόπη Δέλτα - η ζωή της σαν παραμύθι» (εκδ. Άγκυρα)
Από:librofan

Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

"Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ"

Η μεγαλύτερη αρετή του βιβλίου είναι ότι σου προτείνει έναν πόλεμο έντιμο: ∆ιαλέγεις τα βιβλία που θέλεις· μόνα τους εκείνα, όταν διαθέτεις ηθική υγεία, σε παρακινούν, κι’ άθελά τους ακόμα, να διαβάσεις άλλα, αντίθετα, για να μορφώσεις γνώμη, να συγκρίνεις, να διαφωτιστείς, να επιβεβαιώσεις την προσωπική σου αυτοτέλεια, να μη γίνεις ετερόφωτος, ετεροκίνητος. Έτσι, με το ένα βιβλίο ν’ ανασκευάζει ή να πολεμάει τ’ άλλο, όλα μαζί σε γυμνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου, όπου κανένας δεν ρητορεύει από «θέσεως ισχύος», γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, με τρόπο πάντως ελέγξιμο, δεν την περιφρουρεί καμμιά αστυνομική δύναμη. ∆ικαίωμά σου να κρίνεις και τους μέγιστους, υπό προσωπική σου ευθύνη. Μ’ αυτή την έννοια και μόνο — δηλαδή με την υψηλότερη — μπορεί κανένας να μιλάει, όπως συνηθίζεται, για «δημοκρατία των Γραμμάτων». ∆εν είναι καθεστώς ακέφαλο: οι άριστοι διαλάμπουν, και σε κλίμακα διεθνή. Αλλά δεν σε υποχρεώνει, δηλαδή δεν σε υποτάσσει, κανένας τους.
Η αρετή τούτη γίνεται εντονότερα αισθητή σε καιρούς πολιτικά σκοτεινούς ή ισκιωμένους, όταν τα μαζικά μέσα επικοινωνίας μπαίνουν αυθωρεί1 στην υπηρεσία του σατραπισμού2. Το βιβλίο τότε, ως ελεύθερη έκφραση ιδεών, ή απαγορεύεται — κι αυτό γίνεται τότε πανηγυρική εκδήλωση αδυναμίας των κρατούντων — ή απομένει μόνο του να διασώζει την αξιοπρέπεια των συνειδήσεων. Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας τού στήνουν πολιορκία στενή, για να το παραμερίσουν, να το υποκαταστήσουν. Όταν το πετυχαίνουν, αυτό πληρώνεται πανάκριβα από τον άνθρωπο, με αντίτιμο το αυτεξούσιό του. ∆οκιμάστε όμως να χρησιμοποιήσετε το βιβλίο ως μέσο προπαγάνδας: Αναδίνει αμέσως μιαν αποφορά σ’ ακτίνα μακρύτατη, ειδοποιεί. Είναι, θα έλεγε κανένας, μαγική, ακατάλυτη, η ζώνη που περιβάλλει την αγνότητα του βιβλίου.
Υπάρχουν σοβαροί λόγοι να πιστεύουμε πως ο πολιτισμός μας έχει παρεκκλίνει, αν δεν έχει πάρει ολότελα στραβό δρόμο κάτω από την επίδραση σκοτεινών εκμεταλλευτών. Μόνη ελπίδα να διορθωθεί η πορεία του, όσο θα είναι ακόμα καιρός, το βιβλίο. Ο Βολταίρος είχε πει κάποτε πως τον κόσμο τον κυβερνάνε τα βιβλία. Σήμερα πρέπει ένας άλλος λόγος, ακόμα πιο κρίσιμος, να ειπωθεί: Πως ο κόσμος, αν σωθεί, θα το χρωστάει στο βιβλίο. Γιατί αυτό το γκόλφι4 της ανθρωπιάς έχει τη δύναμη να ξορκίζει τα δαιμόνια, να εξυγιαίνει την ατμόσφαιρα, να οπλίζει τη λυτρωτική φαντασία, να ξυπνάει την αυτογνωσία, ν’ ανάβει το μάτι, να στυλώνει το φρόνημα, να ψυχώνει το χέρι. Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο.
Άγγελου Τερζάκη, Ταραγμένες ψυχές, Οι Εκδόσεις των Φίλων, Αθήνα 1999
(Αυτό το κείμενο δόθηκε για επεξεργασία στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις)

Τετάρτη 13 Μαΐου 2009


ΒΙΒΛΙΟ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ...
Η ιστοσελίδα που αγαπάει το βιβλίο

''ΟΛΑ ΣΟΥ ΤΑ ΄ΜΑΘΑ ΜΑ ΞΕΧΑΣΑ ΜΙΑ ΛΕΞΗ'' του Δημήτρη Μπουραντά


Θέλετε να "ζήσετε τη ζωή σας και να μην αφήσετε να σας ζήσει αυτή"; Το μυθιστόρημα του Δημήτρη Μπουραντά "Όλα σού τα 'μαθα, μα ξέχασα μια λέξη" μπορεί να σας μάθει όσα συνήθως δε διδάσκονται: Πώς να δημιουργήσετε ένα προσωπικό όραμα, πώς να αντιμετωπίσετε την αβεβαιότητα, τα διλήμματα και τις αντιφάσεις της ζωής, πώς να ζήσετε μια ζωή αυθεντική και γεμάτη νόημα. Η πλοκή του βιβλίου σχεδόν αναμενόμενη. Διαβάζεται όμως ευχάριστα. H πρωτοτυπία του βιβλίου συνίσταται στο ότι συνδυάζει τη μυθιστορηματική αφήγηση με την απλή και κατανοητή διατύπωση εννοιών και αρχών που πηγάζουν από τις επιστήμες, (και ειδικά αυτή του μάνατζμεντ που την κατέχει καλά ο συγγραφέας), κρατώντας σε συνεχή συγκινησιακή και νοητική εγρήγορση τον αναγνώστη.

Μέσα από τη δυναμική σχέση της ηρωίδας, της Άννας, με τον καθηγητή της Νίκο Αλεξίου, ξετυλίγονται ιδέες και αξίες που είναι θεμελιώδεις για την ανάπτυξη της προσωπικότητας. Ψάχνοντας καρέ καρέ τη ζωή της Άννας και τη δική του ευθύνη σε αυτή, ο καθηγητής Αλεξίου οφείλει τώρα να της ζητήσει συγγνώμη για όσα έκανε και δεν έκανε, να βρει τι ξέχασε να της μάθει. Και αν μπορεί, να της το μάθει έστω και τώρα, πριν είναι πια αργά. Στην ιστορία των πρωταγωνιστών του βιβλίου, ο αναγνώστης θα βρει πολλά στοιχεία και στιγμές της δικής του ζωής. Στο τέλος της ανάγνωσης, μπορεί εύκολα να να καταλάβει τη λέξη που ξέχασε ο ήρωας του βιβλίου στην Άννα αλλά μπορεί να βρεί και άλλες λέξεις ή φράσεις που θα τον βοηθήσουν να αφυπνήσει τις δικές του "ναρκωμένες" αξίες.

librofan

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ''Ο ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΣ'' του Πάουλο Κοέλο


«Έγραψα αυτό το βιβλίο όταν αποφάσισα να φωτογραφήσω την εποχή μου», λέει ο διεθνώς επιτυχημένος συγγραφέας Paulo Coelho. Στο ''Ο νικητής είναι μόνος'', το δωδέκατο μυθιστόρημά του, ο Paulo Coelho καταπιάνεται για μια ακόμα φορά με τα θέματα που έχουν αποτελέσει έμπνευση για εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο: την αναζήτηση του πραγματικού μας εαυτού, το φόβο, το τίμημα της φήμης και το πώς ο πλούτος, η υπερβολή και η ρηχότητα μπορεί να καταστρέψουν σχέσεις και πνευματικές αξίες.
Το βιβλίο είναι γεμάτο σκέψεις για την προσωπική δύναμη και τα αθώα όνειρα που χειραγωγούνται ή καταστρέφονται από την επιτυχία. Εκτυλίσσεται μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο, στον κόσμο της μόδας και του κινηματογράφου, στο φεστιβάλ των Καννών. Ο Ιγκόρ, ένας επιτυχημένος και πλούσιος Ρώσος επιχειρηματίας, ψάχνει κάποιον να θυσιάσει στο όνομα της αγάπης για να στείλει ένα μήνυμα στην πρώην γυναίκα του, την Εύα. Καθώς πάντα πίστευε ότι η ζωή του μαζί της ήταν μέρος ενός θεϊκού σχεδίου, της είχε πει ότι θα κατέστρεφε κόσμους ολόκληρους για να την ξαναφέρει κοντά του αν ποτέ την έχανε. Καθώς εκτυλίσσεται η ιστορία και εκτροχιάζεται η ηθική, έρχεται στην επιφάνεια η πάλη μεταξύ μιας δύναμης του κακού, που παίρνει σάρκα και οστά στο πρόσωπο ενός καθ’ έξη δολοφόνου, και της κοινωνίας.
Γνωρίζουμε αυτούς που κινούν τα νήματα από τα παρασκήνια στις Κάννες, δηλαδή την «Υπερτάξη» των παραγωγών, των ηθοποιών, των σχεδιαστών μόδας και των σουπερμόντελ, καθώς και τις επίδοξες στάρλετ, τους γεμάτους ελπίδες νεοφερμένους, τους σταρ που έχει πια περάσει η μπογιά τους και τους βαριεστημένους μαϊντανούς. Ανάμεσα σε όλους αυτούς βρίσκεται και ο Τζέιβιτς Γουάιλντ, αποτυχημένος ηθοποιός που φαινομενικά είναι πλέον επιτυχημένος ανεξάρτητος διανομέας ταινιών αλλά στην ουσία συνδέεται με ένα καρτέλ κοκαΐνης. Βρίσκεται επίσης η Μορίν, μια παραγωγός που φιλοδοξεί να μοιάσει στον Όρσον Ουέλς και προσπαθεί να προσεγγίσει τον Τζέιβιτς, καθώς στα μάτια της αντιπροσωπεύει το εισιτήριό της για τον κόσμο της Υπερτάξης. Ο Χαμίντ Χουσεΐν, ο σύζυγος της Εύας τα δύο τελευταία χρόνια, αστέρι της δυτικής υψηλής ραπτικής που χρησιμοποιεί τα πλούσια υφάσματα και υλικά της μουσουλμανικής πατρίδας του στις δημιουργίες του και που έχει έρθει στις Κάννες για να βρει υποστηρικτές για την καινούρια του ταινία. Η Ολίβια, η γοητευτική αθώα πλανόδια πωλήτρια, που η γλυκιά ομορφιά της στην αρχή στοιχειώνει τον Ιγκόρ, προτού του γεννηθεί η πεποίθηση ότι η αγνή ψυχή της τον συντροφεύει σαν φύλακας-άγγελος ενώ ο ίδιος σκοτώνει το ένα θύμα μετά το άλλο. Γύρω από όλους αυτούς κινείται ο Στάνλεϊ Μόρις, πρώην στέλεχος της Σκότλαντ Γιαρντ που έχει πια αποτραβηχτεί από την ενεργό δράση και ο επιθεωρητής Σαβουά, που σκέφτεται την καινούρια καριέρα που θα ανοιχτεί μπροστά του αν εξιχνιάσει τους φόνους που έχουν γίνει.
«Από καταβολής κόσμου, ο άνθρωπος πιστεύει πως το να βρίσκεται κοντά σε κάτι άπιαστο και μυστηριώδες τον γεμίζει ευλογίες», λέει στον Χαμίντ ένας φίλος του. Έτσι λοιπόν, όλοι έχουν έρθει στις Κάννες για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, να αναζητήσουν την τύχη τους και να πραγματοποιήσουν τις παιδικές τους επιθυμίες, δηλαδή να φτιάξουν τον κόσμο και να ωφελήσουν την κοινωνία. Άραγε θα βρουν στο δρόμο τους ευλογίες ή την προδοσία; Μήπως όταν έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με τον κίνδυνο θα αφήσουν κατά μέρος την ανθρωπιά τους; Και ποιος είναι ο πραγματικός «νικητής» του τίτλου; Ο καθ’ έξη δολοφόνος που ξεφεύγει, ή το νεαρό μοντέλο από την Αφρική που κάνει τη θαρραλέα επιλογή να μείνει πιστή στην ερωτική σύντροφο και μέντορά της, βάζοντας ίσως με αυτόν τον τρόπο τέλος στην καριέρα της;
Ενώ ο Ιγκόρ στήνει τις παγίδες του στο ''Ο νικητής είναι μόνος'', ο Κοέλο υφαίνει με μαεστρία τις ιστορίες των ηρώων του που μπλέκονται η μία με άλλη και δίνει μια ιστορία γεμάτη βάθος, συναίσθημα, διορατικότητα και κατανόηση, χαρακτηριστικά που τον έχουν κάνει να κερδίσει το θαυμασμό των αναγνωστών σε όλο τον κόσμο.


librofan

Τρίτη 12 Μαΐου 2009

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΛΙΔΑΣ

Μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα με αντικείμενο την ποιοτική ελληνική μουσική αναρτήθηκε στον ιστό: "ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΛΙΔΑΣ" της ορχήστρας του Γιώργου Γκιντζίρη, καθηγητή μουσικής από τον Πύργο Ηλείας.
Συνδεθείτε εδώ: http://orchestra-pyrgou.blogspot.com/

Η 21η ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ


Από τη Δευτέρα 10/5/2009 λειτουργεί η 21η Έκθεση Βιβλίου στο Ζάππειο. H έκθεση είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον. Στη φετινή διοργάνωση, που είναι υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και με τη συμμετοχή του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου της Αθήνας, συμμετέχουν 150 εκδότες με 35.000 τίτλους βιβλίων.
Η Έκθεση λειτουργεί από τις 5.30 το απόγευμα ως και τις 10.30 το βράδυ κάθε μέρα εκτός Κυριακής που λειτουργεί όλη την ημέρα, από τις 10.30 το πρωί ως τις 10.30 το βράδυ, μέχρι τις 17 Μαΐου.
Στο χώρο της Έκθεσης στο Ζάππειο φέτος λειτουργεί ραδιοθάλαμος έτοιμος να φιλοξενήσει τις ραδιοφωνικές προτάσεις των φίλων που θα την επισκεφτούν. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στη γραμματεία της Έκθεσης και να πραγματοποιούν τις δικές τους ραδιοφωνικές παραγωγές που μπορεί να αφορούν σε αφιερώσεις, μουσικές προτάσεις και συνεντεύξεις.
Από: librofan

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΄ΝΑΙ Η ΝΕΡΑΪΔΑ

Νίκος Καζαντζάκης

“… Ποτέ δεν είχα δει τη μητέρα μου να γελάει, χαμογελούσε μόνο, και τα βαθουλά μαύρα μάτια της κοίταζαν τους ανθρώπους γεμάτα υπομονή και καλοσύνη.

Πηγαινόρχουνταν σαν πνεύμα αγαθό μέσα στο σπίτι, κι όλα τα πρόφταινε ανέκοπα κι αθόρυβα, σα να ‘χαν τα χέρια της μιαν καλοπροαίρετη μαγική δύναμη, που κυβερνούσε με καλοσύνη την καθημερινήν ανάγκη.

Μπορεί και να ‘ναι η νεράιδα, συλλογιζόμουν κοιτάζοντάς τη σιωπηλά, η νεράιδα που λεν τα παραμύθια, και κινούσε στο παιδικό μυαλό μου η φαντασία να δουλεύει: μια νύχτα ο πατέρας μου, περνώντας από τον ποταμό, την είδε να χορεύει στο φεγγάρι, χίμηξε, της άρπαξε το κεφαλομάντιλο, κι από τότε την έφερε σπίτι και την έκαμε γυναίκα του. Κι ολημέρα τώρα πάει κι έρχεται η μάνα μέσα στο σπίτι και ψάχνει να βρει το κεφαλομάντιλο, να το ρίξει στα μαλλιά της, να γίνει πάλι νεράιδα και να φύγει.

Την κοίταζα να πηγαινοέρχεται, ν’ ανοίγει τα ντουλάπια και τις κασέλες, να ξεσκεπάζει τα πιθάρια, να σκύβει κάτω από το κρεβάτι, κι έτρεμα μην τύχει και βρει το μαγικό κεφαλομάντιλο της και γίνει άφαντη…”


Νικος Καζαντζάκης
“Αναφορά στον Γκρέκο” (απόσπασμα)
Από: librofan

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ: ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

Πρόκειται για τη μοναδική μέχρι στιγμής βιογραφία του Γ. Ρίτσου, η οποία επανεκδόθηκε σε αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη μορφή δεκατρία χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία της.
Με υλικό που σε μεγάλο μέρος του συγκεντρώθηκε όταν ο ποιητής ήταν εν ζωή και οφείλεται σε δικές του αφηγήσεις, παρακολουθεί όλη τη ζωή του. Από τη γέννησή του, την Πρωτομαγιά του 1909, τα πρώτα παιδικά του χρόνια στη Μονεμβασιά, την οικονομική κατάρρευση και της αρχοντικής οικογένειας και τους θανάτους της μητέρας και του μεγάλου αδελφού του ποιητή, μέχρι τη συμμετοχή του στην Εθνική Αντίσταση, την ένταξη στην Αριστερά και τις εξορίες. Και βέβαια τη δημιουργία και εξέλιξη του ποιητικού έργου του. Μια ζωή με ανόδους και καμπές, με οράματα και διαψεύσεις, με δόξες και βραβεύσεις.
(Από τον εκδοτικό οίκο "Ελληνικά Γράμματα")
Aπό: librofan

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ του Jostein Gaarder, Εκδ. Α. Α. Λιβάνης
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ του Michael Curtis Ford, Εκδ. Α.Α. Λιβάνης
ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΓΝΕΙΑΣ (ΤΡΙΛΟΓΙΑ: Η ΜΥΗΣΗ - Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ - Η ΕΞΟΔΟΣ) του Γιώργου Μιχαηλίδη, Εκδ. Καστανιώτη
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ του Jean Claude Garriere, Εκδ. Α.Α. Λιβάνης
ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ του John Steinbeck
ΛΟΥΚΗΣ ΛΑΡΑΣ του Δημητρίου Βικέλα
ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ του Ηλία Βενέζη
ΟΙ ΜΑΥΡΟΛΥΚΟΙ του Θανάση Πετσάλη Διομήδη
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΟΠΕΝΑΟΥΕΡ του Irvin D. Yalom, Εκδ. Άγρα
Τριλογία: Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ - Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ - Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Συγγραφέας: ΘΕΜΕΛΗΣ ΝΙΚΟΣ, Εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ
Ο ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΣ του Πάουλο Κοέλο Εκδ. Α.Α. Λιβάνης
ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ, ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΣ και το TΟ ΕΚΚΡΕΜΕΣ ΤΟΥ ΦΟΥΚΩ και τα τρία έργα του Ουμπέρτο Έκο.
ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ της Colleen Mc Cullough
από: librofan