Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010

Σεμινάρια για τη συγγραφή και τη διόρθωση βιβλίων στον Πολυχώρο Μεταίχμιο - Άνοιξη 2010


O Πολυχώρος Μεταίχμιο συνεχίζοντας τη δραστηριότητά του και υποστηρίζοντας τη διά βίου μάθηση έχει προγραμματίσει για το πρώτο εξάμηνο του 2010 ένα πλούσιο πρόγραμμα σεμιναρίων.

Πέρα από τα επιτυχημένα σεμινάρια Κατάρτισης Επιμελητών - Διορθωτών Κειμένων και Δημιουργικής Γραφής που διοργανώνονται για τέταρτη συνεχή χρονιά, στο πρόγραμμά μας εντάξαμε και δύο σεμινάρια μεγάλου ενδιαφέροντος από καταρτισμένους επαγγελματίες. Συγκεκριμένα, το σεμινάριο Συγγραφής και ανάλυσης δημοσιογραφικών κειμένων, που θα διδάξει ο Σπύρος Α. Μοσχονάς, Επίκουρος Καθηγητής Γλωσσολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ), και το σεμινάριο Αγάπη και κανόνες: Για την αναστήλωση της γονεϊκής λειτουργίας που θα διδάξει ο συγγραφέας, ψυχαναλυτής και ψυχίατρος Νίκος Σιδέρης.

Κατάρτιση Επιμελητών - Διορθωτών Κειμένων (διάρκεια: 90 διδακτικές ώρες)

· Επιστημονική υπεύθυνη - Διδασκαλία: Άννα Ιορδανίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

· Αντικείμενο: Ανάλυση βασικών ζητημάτων θεωρίας και πρακτικές εφαρμογές διόρθωσης κειμένων στο πλαίσιο ειδικών εργαστηρίων

· Μέρες και ώρες μαθημάτων: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 16:30-19:00

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Δήλωση συμμετοχής με αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος. Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: 4/3/2010 στις 6 το απόγευμα

Επιμέλεια - Διόρθωση Λογοτεχνικών Κειμένων (διάρκεια: 30 διδακτικές ώρες)

· Επιστημονική υπεύθυνη - Διδασκαλία: Άννα Ιορδανίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

· Αντικείμενο: Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ασκηθούν στην επιμέλεια λογοτεχνικών κειμένων συζητώντας με γνωστούς λογοτέχνες και με μεταφραστές ξένης λογοτεχνίας για τους τρόπους με τους οποίους τα ζητήματα γλωσσικής επιμέλειας αντιμετωπίστηκαν στα βιβλία τους.

· Μέρα και ώρες μαθημάτων: Τετάρτη 16:30-19:00

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Δήλωση συμμετοχής με αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος. Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: 4/3/2010 στις 6 το απόγευμα
* * * *
Ανάλυση και συγγραφή δημοσιογραφικών κειμένων (διάρκεια: 30 ώρες διδακτικές ώρες)

· Υπεύθυνος σεμιναρίου - Διδασκαλία: Σπύρος Α. Μοσχονάς, Επίκουρος Καθηγητής Γλωσσολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ)

· Μέρα και ώρες μαθημάτων: Δευτέρα 16:30-19:00

· Αντικείμενο: Σκοπός του σεμιναρίου είναι η άσκηση στη συγγραφή δημοσιογραφικών κειμένων. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην επιφυλλίδα, το πολιτιστικό ρεπορτάζ και την κριτική (βιβλίου, κινηματογράφου, θεάτρου, μουσικής) στον Τύπο, δηλ. σε μορφές λόγου που ασκούνται, ως έναν βαθμό, από «εξωτερικούς συνεργάτες» εφημερίδων και περιοδικών. Οι σπουδαστές θα κληθούν να αναλύσουν δημοσιογραφικά κείμενα και να μαθητεύσουν στα γραπτά έμπειρων δημοσιογράφων. Κυρίως όμως καλούνται να γράφουν, σε εβδομαδιαία βάση, τα δικά τους δημοσιογραφικά κείμενα, σχηματίζοντας έτσι ένα προσωπικό «ντοσιέ υποψηφίου».

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Δήλωση συμμετοχής με αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος. Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: 8/3/2010 στις 5:30 το απόγευμα

Δημιουργική Γραφή (διάρκεια: 30 διδακτικές ώρες)

· Συντονιστής - Υπεύθυνος σεμιναρίου – Διδασκαλία: Γιώργος Ξενάριος, συγγραφέας

· Αντικείμενο: Πρακτική άσκηση –με γραπτά κείμενα και κριτική– γύρω από το διήγημα και το μυθιστόρημα, καθώς και προσέγγιση βασικών θεωρητικών ζητημάτων γύρω από το μυθιστόρημα.

· Μέρα και ώρες μαθημάτων: Δευτέρα 19:00-22:00

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Δήλωση συμμετοχής με αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος και δείγματος γραφής (διήγημα έκτασης 3 σελίδων). Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: 1/3/2010 στις 6 το απόγευμα
* * * *
Συγγραφή Σεναρίου (διάρκεια: 24 διδακτικές ώρες)

· Υπεύθυνος σεμιναρίου – Διδασκαλία: Νίκος Παναγιωτόπουλος, συγγραφέας

· Αντικείμενο: Πώς περνάει κανείς από τη θεωρία στην πράξη με παρουσίαση τόσο των βασικών όσο και των ειδικών θεωρητικών αρχών της δραματικής αφήγησης –με σημείο εκκίνησης τον Αριστοτέλη και κατάληξη τις προσεγγίσεις των σύγχρονων γκουρού της σεναριογραφίας, όπως ο Robert McKee. Ανάλυση των σεναρίων γνωστών και καλών ταινιών, με στόχο οι συμμετέχοντες να μάθουν, αν μη τι άλλο, να «βλέπουν» τις ταινίες με ένα πιο απαιτητικό, σχεδόν επαγγελματικό, μάτι.

· Μέρα και ώρες μαθημάτων: Παρασκευή 19:00-22:00

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 19 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου: 12/3/2010 στις 6 το απόγευμα

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: τηλ.: 211 3003580

Αποστολή βιογραφικών στο fax: 211 3003562,

στο e-mail: polychoros@metaixmio.gr

ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση:
Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Τ.Θ. 21001, Τ.Κ. 114 10,
σημειώνοντας το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει.

Τα βιβλία επέστρεψαν στον φυσικό τους χώρο

Τρία βιβλία -ανάμεσά τους ένα του Άγγλου συγγραφέα Isaac Disraeli, το οποίο χρονολογείται από το 1863- και τα οποία ανήκαν στην παλιά Δημοτική Βιβλιοθήκη Λάρισας επέστρεψε μετά από χρόνια ιδιώτης στη διεύθυνση αρχείων του Νομού Λάρισας.

Οι υπεύθυνοι των αρχείων, με τη σειρά τους, επέστρεψαν τα βιβλία στον φυσικό διάδοχο της παλιάς βιβλιοθήκης, τη Δημόσια Κρατική Βιβλιοθήκη Λάρισας.

Τα άλλα δύο βιβλία είναι: ένα του Αμερικανού επαναστάτη και συγγραφέα Thomas Paine και ένα ελληνικό του Αντωνίου Πισσάνου με δοκίμια.

Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία Λάρισας

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Άλλο και τούτο! Ανοίγουν την όρεξη τα βιβλία με εικόνες φαγητών!


Οι γονείς που πασχίζουν να πείσουν τα ιδιότροπα παιδιά τους να φάνε, ιδίως νέα και υγιεινά φαγητά που δεν έχουν ποτέ πριν δοκιμάσει, καλά θα έκαναν να καταφύγουν σε ένα κόλπο: να τους δείχνουν βιβλία με εικόνες ή φωτογραφίες αυτών των τροφών, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Η έρευνα, που έγινε από ψυχολόγους του πανεπιστημίου του Ρίντιγκ, υπό τη δρα Κάρμελ Χιούστον-Πράις, σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ», διαπίστωσε ότι τα νήπια ενός έτους, τα οποία κοιτάζουν τακτικά φωτογραφίες και εικόνες φρούτων, λαχανικών κ.α., που δεν αποτελούν μέρος της καθημερινής διατροφής τους, είναι πολύ πιο πρόθυμα να τα δοκιμάσουν στη συνέχεια.

Σε σχετικά πειράματα με παιδάκια, στα οποία οι μαμάδες έδειχναν βιβλία με εικόνες τροφίμων, όπως καρότων, σταφυλιών, ραπανιών κ.α., τα νήπια που είχαν δει πριν τις εικόνες, ήσαν μετά πιο «ορεξάτα» να τα δοκιμάσουν για πρώτη φορά, σε σχέση με μια άλλη ομάδα παιδιών που δεν είχαν δει τις ίδιες εικόνες και δεν είχαν μετά την ίδια προθυμία να φάνε τα νέα φαγητά, που τους φαίνονταν λιγότερο οικεία.

«Όταν τα παιδιά βλέπουν εικόνες με υγιεινά φαγητά, αυξάνεται η επιθυμία τους να τα δοκιμάσουν», δήλωσε η υπεύθυνη της έρευνας.